Pierre-Laurent Aimard, een van de meest visionaire pianisten van dit moment, presenteert het tweede deel van het “Wohltemperierte Klavier” van Johann Sebastian Bach, een mijlpaal in het pianorepertoire.
Na zijn veelgeprezen interpretatie van het eerste deel (uitgebracht op Deutsche Grammophon in 2014), brengt Aimard zijn karakteristieke helderheid, inzicht en diepgang naar deze tweede verzameling van 24 preludes en fuga’s, waarbij hij Bachs buitengewone harmonische en contrapuntische verbeelding verkent. Met zijn levenslange toewijding aan zowel oude als hedendaagse muziek benadert Aimard het “Wohltemperierte Klavier” deel II niet alleen als een historisch meesterwerk, maar als een levendig en eindeloos fantasierijk werk. Zijn interpretatie benadrukt Bachs vermogen om expressieve lyriek te combineren met intellectuele strengheid, waardoor een zeer boeiende en verhelderende luisterervaring ontstaat.
Als gerenommeerd pleitbezorger van 20e-eeuwse muziek heeft Pierre-Laurent Aimard verschillende geprezen albums uitgebracht, waaronder Olivier Messiaens “Catalogue d’Oiseaux” (2018) en “Visions de l’Amen” (2022) en Ludwig van Beethovens “Hammerklavier Sonate & Eroica Variaties” (2021). Hij werkte ook samen met Tamara Stefanovich aan “Etudes and Frames” (2023) met muziek van Vassos Nicolaou, nam de “Pianoconcerten” van Béla Bartók op met het San Francisco Symphony en Esa-Pekka Salonen (2023), evenals Franz Schubert: Ländler (2024) en György Kurtág: Játékok (2025).





