Mari Kodama viert Bruckners 200e verjaardag met een verzameling pianowerken, waarvan de meeste zelden te horen zijn. Terwijl sommige, zoals de Fantasie, Erinnerung en Stille Betrachtung, de serieuze symfonicus en kerkcomponist onthullen, belichten de vele dansen op dit album een lichtere kant van de componist. In het algemeen verrijkt het luisteren naar zijn benadering van de piano ons begrip van dit enigmatische genie. Aangezien veel van het materiaal afkomstig is uit schetsboeken, geven deze stukken ons een kijkje in de werkplaats van deze altijd zoekende geest.
Voor Kodama is de Bruckner die in zijn werken naar voren komt in veel opzichten interessanter dan de verschillende clichématige portretten van zijn leven en karakter. In plaats daarvan probeert Kodama een genuanceerd portret van Bruckner te schilderen dat diepte krijgt dankzij de originele selectie en het perspectief.
Mari Kodama is een van de meest buitengewone pianisten van onze tijd, met een indrukwekkende discografie op Pentatone met onder andere de complete pianosonates van Beethoven, pianoconcerten van Loewe en Chopin, Tsjaikovski’s balletsuites voor pianoduet en nog veel meer.