Vaders, goden, filosofen, keizers, tovenaars… De basstem wordt vaak ingezet op operapodia om adel en autoriteit uit te drukken. Hoewel deze stem vaak het fundament en het middelpunt van een werk vormt, en de diepte, kracht en zachtheid ervan sinds de barokperiode regelmatig worden benadrukt, staan bassen meestal niet in de schijnwerpers. In dit speciaal voor Nahuel Di Pierro samengestelde recital krijgt de basstem, begeleid door het Ensemble Diderot, de hoofdrol. Tijdens een reis door 100 jaar operageschiedenis toont het programma de veelzijdigheid en schittering van composities voor deze stem. Met een indrukwekkend bereik van tweeënhalve octaaf vertolkt Nahuel di Pierro met buitengewone gevoeligheid en beheersing grote aria’s, van de dood van Seneca tot de aria van Polyphemus uit Aci, Galatea e Polifemo van Händel. En zoals je van Johannes Pramsohler en zijn Ensemble Diderot mag verwachten, bevat het programma ook enkele verrassende nieuwe ontdekkingen.