Hier is dus de nevenschikking van Schubert en Brahms, waarbij Çakmur hun late stijl onderzoekt door de lens van een eenvoudige formele structuur (voor zover je in het geval van Schubert van een late stijl kunt spreken). Can Çakmur volgde al cursussen bij gerenommeerde musici als Leslie Howard, Arie Vardi en Claudio Martínez Mehner aan verschillende academies en is beurshouder van de International Music Academy in Liechtenstein, waar hij regelmatig deelneemt aan de intensieve weken en andere activiteiten. Sinds 2015 schrijft hij maandelijks voor het Turkse muziektijdschrift “Andante”.
Can Çakmur heeft al talloze prijzen gewonnen. In 2014 ontving hij de “EMCY Prize” van de European Union of Music Competitions for Youth bij de “Pianale Junior” en werd hij geëerd als “Young Musician of the Year” bij de “Donizetti Classical Music Awards” in Istanbul. in 2018 ontving hij de DAAD-prijs voor zijn “bijdragen aan het internationale leven aan de Franz Liszt Muziekschool in Weimar”.
Voor zijn succes op het internationale pianoconcours in Glasgow won hij ook prijzen op het internationale pianoconcours “Roma”, het “Internationale Franz Liszt Concours voor jonge pianisten” en het “Internationale Balys Dvarionas Concours voor jonge pianisten”. in 2019 won hij de eerste prijs op het Hamamatsu International Piano Competition in Japan.