Zoek
Sluit dit zoekvak.

Onze website is vernieuwd, geef zelf je evenementen in. Heb je een fout gezien. Mail ons!

“Twee heel verschillende muzikanten ontmoeten elkaar en beseffen dat muziek niet beperkt is tot het genre dat ze toevallig uitvoeren. Ze raken de harten van hun luisteraars en beseffen zo dat muziek een universele taal is die alles overstijgt.”

De drie delen van deze triptiek kunnen als volgt worden beschreven: het linkerpaneel – Misery – verbeeldt het tranendal; Transitio op het rechterpaneel verbeeldt een transformatie in het dagelijks leven, terwijl Transfiguratio, het centrale paneel, de schitterende kleuren van de transcendente gelukzaligheid uitbeeldt.

Jean-Paul Estiévenart is een Belgische jazztrompettist wiens carrière tot op heden verrassend dicht en divers is. Zijn spel wordt evenzeer gevoed door zijn passie voor de tradities en de geschiedenis van het genre als door moderne experimenten en vrije improvisatie. Zijn ontmoeting met de eminente hoboïst Marcel Ponseele leverde geen botsing van contexten op, aangezien zij beiden op dezelfde manier muziek beleven en erover praten. Ze hebben gekozen voor een selectie van werken – voornamelijk van Bach – waarin ze allebei reageren op de ander, waarbij ze de muziek waar nodig licht wijzigen om ruimte te laten voor improvisatie.


fuga-libera-20211116154444-logo

Preview en koop link*

*Als u een aankoop doet via bovenstaande link krijgen wij een kleine vergoeding. Zo kunnen we u blijven voorzien van recensies en artikelen. Door iets via onze link te kopen, steun je ons in het schrijven van nieuwe artikelen. Producten worden voor jou nooit duurder als je gebruikmaakt van onze links.

https://www.youtube.com/watch?v=wY47DR35v8I

© Klassiek Centraal – build & hosted door Kyzoe.be

Join Us

Subscribe Our Newsletter

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. ex ullamcorper bibendum. Vestibulum in mattis nisl.