• TIp de redactie
  • Vrijwilligers gezocht!
  • CD / DVD Shop
zaterdag, 6 maart 2021
Klassiek-Centraal.be
  • Nieuws
    • Opinie
  • Interviews
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Recensies
    • Ballet & Kunstdans
    • Boeken
    • Cd’s
    • Concerten
    • Evenementen
    • Opera & Muziektheater
  • Informatie / Contact
    • Geschiedenis
    • Contact
    • Wie zijn wij
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Nieuws
    • Opinie
  • Interviews
  • Agenda
    • Evenement toevoegen
  • Recensies
    • Ballet & Kunstdans
    • Boeken
    • Cd’s
    • Concerten
    • Evenementen
    • Opera & Muziektheater
  • Informatie / Contact
    • Geschiedenis
    • Contact
    • Wie zijn wij
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Klassiek-Centraal.be
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Home Recensies Concerten

Dmitri Hvorostovsky en Nicole Carr zegevieren

Erna Metdepenninghen door: Erna Metdepenninghen
5 maart 2017
in Concerten
0
Nicole Carr en Dmitri Hvorostovsky
0
SHARES
51
VIEWS
Deel dit artikel op FacebookDeel dit artikel op TwitterDeel dit artikel via Whatsapp

Alhoewel hij voor het ogenblik een behandeling ondergaat om een hersentumor te bestrijden, zet Dmitri Hvorostosky zijn carrière voort, zij het met onderbrekingen. Hij was dus in de Royal Opera van Londen voor vier opvoeringen van de serie van “Jevgeni Onegin” van Tsjaikovski in de enscenering van Kasper Holten en gedirigeerd door Semyon Bychkov.

De stem van de Russische bariton heeft niets ingeboet aan kracht en mooie kleur en de zanger beheerst de rol op soevereine manier. Indien hij misschien soms wat houterig en niet volledig geëngageerd overkwam, dan ligt dat vooral aan het concept van de regisseur Kasper Holten die de opera voorstelt als een “flash back” van Tatyana en de personages van Tatyana en Onegin  dansende dubbelgangers meegeeft. Deze jonge versies van Tatyana en Onegin nemen actief deel aan de handeling ten nadele van de zangers die er dan als figuranten bij staan.

Stel u het brieftoneel van Tatyana of het duel tussen Onegin en Lenski voor zonder dat de zangers er zich actief in engageren. Het is frustrerend vooral wanneer de jonge Onegin (Tom Shale-Coates) geen enkele présence heeft en de Australisch sopraan Nicole Car zelf een ontroerende, jonge en mooie Tatyana is met een weelderige en expressieve stem. Lenski krijgt geen dansende dubbel. Hij blijft inderdaad jong aangezien hij het duel met Onegin niet overleeft. De zanger is echter veroordeeld om nog tot het einde van de opera twee taferelen lang als “dode” op het toneel te blijven liggen! De Amerikaanse tenor Michael Fabiano deed het voortreffelijk! Zijn vertolking van de jonge dichter was minder overtuigend en miste vocale soepelheid en emotie. De Italiaanse bas Ferruccio Furlanetto gaf adel aan Prins Gremin maar ook enkele intonatieproblemen. Oksana Volkova (Olga), Diana Montague (Madame Larina) en Catherine Wyn-Rogers (Filipyevna) waren adequate vertolkers en Jean-Paul Fouchécourt een perfecte Monsieur Triquet.

De koren namen actief deel aan de handeling en zongen goed. Onder de geïnspireerde leiding van Semyon Bychkov kreeg de partituur van Tsjaikovski een mooi elan en schitterde in fijn detailwerk met heerlijke houblazers-solo’s en subtiel kleurende strijkers. Aangezien de opera start met de introductie tot het laatste toneel was er maar één decor (Mia Stensgaard) dat als kader diende voor video-projecties (59 Productions) die de verschillende plaatsen en momenten van de handeling moeten oproepen. De kostuums waren min of meer époque (Katrina Lindsay) en de choreografie (Signe Fabricius) weinig geïnspireerd en eigenaardig (Polonaise).

Vorig artikel

Familieconcert ‘Ali Baba en de 40 Rovers’

Volgend artikel

Faust op reis naar Mars

Volgend artikel
Affiche - La damnation de Faust

Faust op reis naar Mars

Klassiek Centraal – Playlist

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

Volg ons op Sociale media

  • 5.5k Fans
  • 148 Followers
  • 2.2k Subscribers
Hou je van Schrijven ? Hou je van Schrijven ? Hou je van Schrijven ?

Aanbevolen

Clare Hammond speelt variaties uit de 20e en 21e eeuw

Clare Hammond speelt variaties uit de 20e en 21e eeuw

11 uur ago
Logos robotorkest speelt Equilibrium

Logos robotorkest speelt Equilibrium

4 dagen ago
Louis Andriessen: reflecties na een levenslange rebellie

Louis Andriessen: reflecties na een levenslange rebellie

5 dagen ago
Een muzikale reis die continenten samenbrengt

Een muzikale reis die continenten samenbrengt

5 dagen ago

Categorieën

  • Boeken
  • Cd & DVD
  • Concerten
  • Dans
  • Evenementen
  • Gouden Labels
  • Interviews
  • Nieuws
  • Opera & Muziektheater
  • Opinie
  • Recensies

Topics

Alain Altinoglu Aloïs Van Tongerloo Amuz Antonio Pappano Antwerp Symphony Orchestra Bach Ballet Vlaanderen Beethoven Bozar Brussels Philharmonic Claude Debussy De Munt deSingel Erato Erik Langeveld Erna Metdepenninghen Festival van Vlaanderen Flagey Franz Schubert Gaetano Donizetti Gouden Label Harmonia Mundi Hermine Couvreur Johannes Brahms Johann Sebastian Bach Joseph Haydn Klassiek Centraal Lore Binon Lucrèce Maeckelbergh Ludwig Van Beethoven Lunalia Maurice Ravel Michel Dutrieue Mozart Nominatie Gouden Label Opera Ballet Vlaanderen Opera Vlaanderen Opéra royal de Wallonie Robert Schumann Roger Creyf Schubert Sidi Larbi Cherkaoui Stefano Mazzonis di Pralafera Viviane Redant Wolfgang Amadeus Mozart
  • TIp de redactie
  • Vrijwilligers gezocht!
  • CD / DVD Shop

© 2020 Klassiek Centraal - Gebouwd door OMJB.

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Nieuws
  • Gouden Labels
  • Recensies
    • Cd & DVD
    • Concerten
    • Opera & Muziektheater
    • Evenementen
    • Boeken
    • Dans
  • Contact
  • Wie zijn wij

© 2020 Klassiek Centraal - Gebouwd door OMJB.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist