Brussels Philharmonic en Chef-Dirigent Stéphane Denève maakten een succesvol debuut op de Koningin Elisabethwedstrijd. Tijdens de historische eerste editie voor cello, begeleidde het orkest de twaalf finalisten in de concerto’s van Schumann, Dvořák en Shostakovich, evenals het opgelegd werk Sublimation van Toshio Hosakawa. Het orkest is warm onthaald door pers en publiek, met bijzondere vermelding voor hoornist Hans Van Der Zanden.

Stéphane Denève, Chef-Dirigent Brussels Philharmonic

“Het was een immens plezier om muziek te maken met de 12 finalisten en een grote eer om deel uit te maken van de historische eerste cello editie van de Koningin Elisabethwedstrijd! Samen met mijn dierbare Brussels Philharmonic heb ik de kans gekregen nauw samen te werken met deze getalenteerde jonge artiesten, die mij na aan het hart liggen. Ik
wens ze een bijzonder inspirerend en succesvol muzikaal pad.”

Arie Van Lysebeth, juryvoorzitter KEW:

“Met volle overgave en met grenzeloze inzet hebben de musici van dit orkest gestalte gegeven aan de wenken en impulsen van hun virtuoze dirigent. Het was de vrucht van  immens voorbereidend werk. In een mooie symbiose demonstreerden orkest en dirigent hun buitengewone flexibiliteit door een feilloze aanpassing aan de artistieke persoonlijkheid van elke kandidaat afzonderlijk. Een staaltje van degelijk vakmanschap van Maestro Stéphane Denève en het Brussels Philharmonic.”

De vakpers prijst de aandachtige en krachtige prestatie van Brussels Philharmonic, dat zes avonden na elkaar het beste van zichzelf heeft gegeven.


  • WAT: Prestatie KEW
  • WIE: Brussels Philharmonic o.l.v. Stéphane Denève
  • WANNEER: KEW cello 2017
  • WAAR: Bozar
  • Foto: ©Bozar