Lise De La Salle en Franz Liszt hebben al meer dan twintig jaar een affiniteit, je zou zelfs kunnen zeggen een liefdesverhaal dat tot op de dag van vandaag voortduurt. Voor haar tweede album, dat ze in 2005 op zeventienjarige leeftijd opnam, combineerde ze hem met Bach. Zes jaar later nam ze haar eerste pure Liszt-album op, een donkergekleurd programma waarin de tragische en meedogenloze Funérailles en Après une lecture du Dante samenkwamen met Nuages gris en Lacrymosa.
Nu, met de Pianosonate in B mineur, Cantique d’amour en Réminiscences de Don Juan, brengt de Franse pianiste twee van de grootste meesterwerken van de meest kosmopolitische van alle Europese romantische componisten samen, die elkaar verbazingwekkend goed aanvullen. De Sonate in B mineur, die een soort samenvatting is van Liszts kunst, schittert met een bijzondere glans in het 19e-eeuwse pianorepertoire, terwijl Liszt in de Réminiscences de Don Juan beroemde motieven uit Mozarts opera opneemt in een esthetiek vol passie die zijn kunst van contrasten en duizelingwekkende virtuositeit weerspiegelt. Lise De La Salle komt zo dicht mogelijk bij het genie van Liszt, in het bijzonder door haar kunst van donkere sferen te verfijnen.