De vrouwelijke componisten aan wie de barokvioliste Sophie de Bardonnèche hulde brengt, hadden een heel verschillend lot: terwijl de naam Élisabeth Jacquet de La Guerre (1665-1729) in het geheugen gegrift blijft, wie kent Mlle Duval (geboren rond 1718), de tweede vrouw wier werk werd uitgevoerd in de Opera van Parijs en die in haar tijd de bijnaam “la Légende” kreeg? Haar operaballet Les Génies getuigt van haar grote meesterschap. Dan waren er nog Anne-Madeleine Guesdon de Presles en Élisabeth-Louise Pellecier, componisten die getrouwd waren met componisten – de laatste ondertekende haar werken met de naam van haar man, Papavoine… Anderen kwamen gemakkelijker voor het voetlicht omdat ze aristocraat waren, zoals Mlle de Menetou (1679-1745). Maar liefst tien vrouwelijke componisten komen weer tot leven in dit programma met sonates, ouvertures en dansen, bedacht door Sophie de Bardonnèche, een van de oprichters van Le Consort. Ze wordt op haar eerste soloalbum begeleid door haar partners Lucile Boulanger en Justin Taylor.